VIDEO – De 3 luni nu mai salvez nimic pe PC

Salut, eu sunt Radu și nu mai salvez nici un fișier pe computer de cel puțin trei luni. Și totuși, am acces la toate informațiile de oriunde aș fi și de pe orice dispozitiv conectat la internet, chiar dacă nu este al meu!

Acest video este rezultatul a cel puțin șase luni de testare, organizare proprie și reflectă în primul rând modul meu de utilizare al unui computer. Acest model poate fi adaptat și folosit pentru aproape orice situație de lucru iar partea frumoasă este că nu ai nevoie de nici un gadget în plus. Adică poți începe și tu să lucrezi eficient cu costuri aproape ZERO!

Hai Radu, iar faci reclamă?

Știu, sună ca un text de marketing dintr-o reclamă obscură de pe Facebook sau Instagram, dar nu este. Hai să-ți explic cum lucrez eu și cum pot avea acces la toate fișierele mele de pe orice telefon, tabletă sau laptop. Promovăm pe această cale și serviciul celor de Fly On The Cloud. Mă bucur că pot recomanda un software pe care îl folosesc zi de zi, de mulți ani și abia acum am ajuns la 50% din potențialul lui.

Cum lucrez eu? Ce fac mai exact?

Treaba mea este să organizez filmările de la #CavaleriaHUB, ale mele și pentru buhnici.ro. Acest lucru înseamnă documentare pentru produse, rol de producător și să colaborez colegii mei pentru editarea video. Când toate sunt gata, mă ocup de publicare și distribuire în social media pe toate platformele noastre.

Pe scurt: citesc, scriu, filmez, vizionez, programez postări, gândesc și iar programez postări. La prima vedere pare o muncă simplă însă e bazată pe experiență și mă bucur că mă pot folosi de cei 15 ani în care am învățat să fac asta.

Ce programe folosesc?

Suita de la Google, mai puțin de jumătate din ea, dar o folosesc în fiecare zi, chiar și duminica, de cel puțin 10 ori pe zi. Mai exact G Suite, soluția de lucru de la distanță pe care o vând și o implementează și cei de la Fly On The Cloud.

Primul pe listă este Google Drive. Aici îmi țin toate documentele, fișierele de sunet pentru podcast-uri, video-urile pentru Facebook și Instagram și fotografiile pe care urmează să le postez. Mai nou Creator Studio te lasă să urci de pe desktop și este mult mai flexibil, însă tot din Google Drive iau informații. Am varianta de 100 GB stocare care costă undeva la 5 euro pe lună și îmi este suficientă. Pentru început, varianta gratuită are 15 GB de stocare și cred că este suficientă pentru cineva care nu lucrează cu mult video.

Al doilea este e-mail. Avem conturi de GMAIL de la început, conturi de business de tip G Suite administrate toate de George. Este principalul mod de comunicare și nu cred că mai are nevoie de vreo introducere. Aici comunic cu colegi sau clienți, dar primesc și alerte de la camerele de supraveghere sau de la server, dacă apar erori.

Al treilea este Google Docs, unde scriu fiecare articol sau fișă tehnică de produs pentru ca George, Marian sau altcineva să aibă acces imediat să verifice, să completeze sau să vină cu idei. Noi punem preț pe munca de echipă iar Docs ne ajută. Așa se construiește și Curiosity unde punem laolaltă zeci de știri.

Dacă ai nevoie poți folosi și Sheets, Forms, Slides ca alternativă la varianta Office de la Microsoft.

Al patrulea dar unul dintre cele mai importante pentru mine este Google Keep. Îl folosesc pentru notițe, idei (aici o să vezi probabil idei despre noile clipuri) și chiar și atunci când am de transferat un fișier sau un link între alte PC-uri. Mă ajută și pentru că schimb des telefoanele și pot salva totul, de la articole pentru citit mai târziu, până la lista de cumpărături.

Google Meet îl folosim pentru ședințele din fiecare săptămână și funcționează impecabil, chiar și la rezoluție 720p. L-am folosit și pentru CuriosITy sau IGDLCC când le făceam de acasă.

Ultimul dar nu cel din urmă, Google Calendar care este baza organizării noastre. Aici salvăm filmările, evenimentele importante cu invitație către participanți și e numai bun de reminder atunci când ai un Google Home, sau chiar Google Assistant direct pe telefon.

Dar stai, ce faci cu fișierele video? Nu sunt prea mari?

Pentru acestea folosesc o extensie numită Google Chrome Remote Desktop care funcționează pe server și pe o parte din PC-urile noastre. Cu autentificare dublă, pot accesa fiecare PC doar instalând aplicația de Android, iOS sau de pe un alt PC și pot avea acces la orice fișiere de pe server. Pot să fac mici retușuri și editări de la distanță sau să vizionez clipurile ce urmează a fi exportate.

Așa lucrăm noi dar suntem un caz special. Folosim fișiere video care ajung și la 500 GB și care nu pot fi transferate prin internet, așa că pentru asta avem un server deschis non-stop și conectat la cel mai rapid internet din București. Dar, pentru tine Google Drive e mai mult decât suficient.

De ce lucrăm în Cloud?

Dacă salvez o poză sau un text pe PC-ul de acasă nu am acces la ele de la #CavaleriaHub. Dacă le salvez pe laptop și nu mai are baterie nu mai am acces la ele de pe telefon. Și aici e un scenariu semi optimist. Să zicem că aceste dispozitive nu sunt uitate acasă sau rămân fără baterie, ci se strică. Toată munca ultimelor luni poate să dispară. Acestea sunt cele mai importante motive pentru care folosim Cloud. Avem parole complexe pe conturi și folosim 2FA. Așadar, securitatea și disponibilitatea informațiilor cu care lucrăm sunt extrem de importante pentru noi și la fel ar trebui să fie și pentru voi, în orice domeniu lucrați.

Ce este Fly On The Cloud?

Este o companie care se ocupă de vânzarea, integrarea și implementarea soluției G Suite pentru orice utilizator și companie. Dacă ai o firmă mică, CLOUD este mai ieftin și mai rapid pentru facturi, contracte sau alte documente importante pentru desfășurarea activității.

Dacă nu știi exact ce ai nevoie poți apela la ei și îți vor recomanda pachetele de G Suite de care ai nevoie, te vor ajuta la implementarea lor și îți pot oferi documentație și informații ca să folosești aceste servicii la capacitatea maximă. Îți vor instrui angajații cum să folosească fiecare aplicație și nu doar la început când alegi varianta potrivită pentru tine, ci și pe parcurs. Discută de la început ce ai nevoie și te vor ajuta să-ți pui afacerea la punct fără să-ți mai bați capul cu licențe pentru software, server de mail, soluții de stocare și alte lucruri care doar mănâncă timpul valoros.