Este Iulie negru pentru aviaţia civilă

Roman Boed - CC BY 2.0

Caruselul morții, pornit în Ucraina cu doborârea MH17 de o rachetă a separatiștilor pro-ruși, a continuat să semene doliu în Asia și Africa, unde au căzut alte două avioane.

În șapte zile, trei aeronave au căzut și 462 de oameni, printre care doi români, au pierit. Miercuri, un taifun a făcut să cadă un avion în Taiwan. 42 de pasageri au murit. 10 au avut parcă aripi și au supraviețuit. Avionul prăbușit, un ATR 72, este și în dotarea Tarom. Lumea nu își revenise încă din șoc când, la mai puțin de 24 de ore, a înghețat din nou. Încă o aeronavă cade.

În Mali, Africa, de data aceasta, în mijlocul Saharei. 116 oameni devin nume pe niște cruci, din cauza unei furtuni de nisip. La bord, și un român. Zbura cu un avion spaniol, folosit vreme de doi ani de unul dintre cele mai cunoscute și iubite cluburi de fotbal din lume: Real Madrid. Ca și cum nu ar fi fost de ajuns, încă vin știri care inspiră groază despre tragedia MH17. Experții nu au mai găsit trupurile a 90 de victime la locul prăbușirii, în partea de Ucraina controlată de separatiștii proruși. Există bănuiala că trupurile au fost trecute la categoria “dovezi incriminatoare” de rebelii care au doborât avionul și ascunse. La fel cum au făcut și cu bucăți din epavă, spun anchetatorii. Ca să tragem linie, cele trei catastrofe aviatice de proporții vor avea efecte economice curând, spun specialiștii. Pasagerii vor evita cursele sau companiile implicate în accidente, iar efectul poate fi unul de domino asupra întregii industrii de transport aerian.