Revoluția ceasurilor nu numai că a redefinit moda din ultimul timp, dar a şi reinventat funcționalitatea ceasului în sine. Ornicele anilor noştri s-au distanțat de funcția lor de bază, lucru care a fost și încă este de neconceput pentru băieții japonezi ce produc ceasuri cu cuarț. Ceasul a devenit, în primul rând şi fără ca nimeni să-i fi dat voie în prealabil, un accesoriu care din când în când se întâmplă să mai arate și ora. Această schimbare a dus la o revoluție în marketingul și în branding-ul ceasurilor la modă, dar și la un boom de vânzări pentru brandurile care încă nu au migrat din segmentul accesibil al pietei de ceasuri la segmentul de lux.

Pentru a fi clar, Swatch a făcut ceva ce a reușit să țină brand-ul în picioare de-a lungul timpului. A păstrat un scor accesibil pentru toată lumea, a creat senzație și a dat naștere unei noi categorii de produse.

Swatch, un ceas analogic cu mecanism cuarț produs de ETA la retail pentru modestul preţ de 35 de dolari, a fost conceput strict ca un accesoriu de modă. Lansat în 1983, Swatch a vizat întotdeauna tinerii amatori de stil şi de eleganţă. Există o legendă care spune că numele  vine de fapt de la Swiss Watch. De fapt, în conformitate cu istoria lui Swatch, “S” din  “Swatch” a fost inițial pentru “Second”, adică cel de-al doilea ceas. Ăla de rezervă. Cum o fi, cum nu o fi, cert e că la Swatch cadranul ceasului a fost întotdeauna locul pe care designerii puteau să își pună amprenta. Nu au existat reguli.

Uite mai jos câteva modele prin care Swatch arată că este un ceas estetic ce a permis ca fotografiile, pictura, desenele animate sau orice altceva să devină decoraţiunea principală pe un cadran.

Swatch SUOZ147

Pret 340 lei

Swatch SUON118

Pret 359 lei

Swatch SUTR400

Pret 699 lei

Swatch SUOG109

Pret 279 lei

Swatch SUOB124

Pret 285 lei

Swatch GN251B

Pret 319 lei

Swatch GS149

Pret 239 lei

Swatch YVG401

Pret 729 lei

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *