Dacă în anul 2017 culoarea oficială stabilită de Institului Pantone a fost Greenery, adică un verde crud ce simbolizează reconectarea cu natura, anul acesta în centrul atenției este Cosmosul. Culoarea Ultra Violet, așa cum a fost denumită nuanța, este descrisă de același institut drept „provocatoare”, „invitând la reflecţie”, reprezentând individualitatea şi spiritualitatea. Tot potrivit artiștillor de la Pantone, această culoare reprezintă o alegorie legată de misterele Cosmosului, de fascinația pentru necunoscut, dar și de dorința tot mai arzătoare a oamenilor de a cucerii ultima frontieră – spațiul extraterestru. 

În cazul în care subiectul îți este nefamiliar, iar Institutul Pantone îți este complet străin, dă-mi voie să-ți explic un pic despre ce este vorba. În primul rând, Pantone este un sistem standard de reproducere a culorilor. Mai exact, compania se asigură că orice nuanță de culoare este aceeași, indiferent de locul de unde este cumpărată cerneala sau de firma producătoare. Fiecare culoare în parte primește un cod și este mai apoi integrată într-un sistem standardizat numit PANTONE ® Matching System (PMS), iar apoi sunt produse cataloage puse la dispoziție tututor celor interesați. De asemenea, există și ghiduri de culoare Pantone, în care sunt prezentate absolut toate culorile care se produc, standardizate și grupate. Acest ghid mai poartă și denumirea de Pantonar și este un mare ajutor pentru designeri, pentru producătorii de materiale textile, plastice și pentru toți cei care lucrează în domeniu. Ghidul conține peste 1.700 de nuanțe opace, dar și transparente.

În fiecare an, din 2010 încoace, Pantone stabilește câte o culoare a anului, pornind de la analize în domenii precum modă, design, film, gastronomie, artă, dar și ţinând cont de materiale, de texturi, de trendurile în turism, sport și tehnologie. Practic, nuanța aleasă trebuie să reflecte atât inclinațiile artistice, cât și pe cele sociale ale umanităţii în acel sezon.

Totuși, asta nu înseamnă că odată ce este anunțată culoarea anului toate obiectele sunt produse în această nuanță. Culoarea anului desemnează mai degrabă o anumită stare, o formă de insiprație și este un punct de plecare pentru designeri. Dovada cea mai simplă este aceea că în 2017 nu totul a fost dominat de verdele proaspăt.

Acum, la început de primăvară, una dintre culorile care mi-au atras atenția mai mult este burgundy, zis în popor și vișiniu. Acest ton este disponibil în mai multe nuanțe, cum ar fi vișiniu-catifea, vișiniu-Cabaret sau vișiniu-afină. Cea mai populară dintre toate și preferata mea este culoarea vișiniu-catifea. Dacă nu știi cu ce să asociezi termenul de burgundy, îți spun că această culoare este de fapt o combinație de brun cu roșu, cu tente de violet, asemenea unei cireșe amare sau vinului roșu. Și, dacă tot vorbim de vin, numele nuanţei se trage de fapt de la “bordeaux” și face aluzie la o altă regiune viticolă, ce produce un vin de o culoare similară. Cuvântul a fost preluat şi în engleză, cu acelaşi sens, încă de la finalul secolului al XIX-lea, probabil ca o consecinţă a importului crescut de vinuri franceze în țările vorbitoare de limba engleză.

În această idee, m-am gândit să fac o selecție de câteva articole vestimentare, accesorii și nu numai, toate realizate în această nuanță interesantă și care, cred eu, va fi la mare căutare cel puțin în primăvara lui 2018.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *