Hai să conturăm împreună acest concept. Căci soarele începe să ne surâdă, iar cu această formă de dependență ne-am întâlnit cu toții la un moment dat. Parcă există o sensibilitate la modificările climatice, nu-i așa? Desigur, predominantă în cazul persoanelor în vârstă, însă, întâlnită adesea și la tineri.

Spune sincer, nu te simți mai activ, mai optimist și mai plin de viață când razele soarelui strălucesc? Și puțin mai pesimist, poate melancolic, somnoros și lipsit de energie când cerul e gri sau mai ales când plouă?

Potrivit cercetărilor, rata de sinucideri e mai mare în perioada iernii. Ne mai întrebăm ”de ce”? Dacă alături de un astfel de capriciu al vremii adaugăm alte probleme, decepție, dezamăgire, și un evident dezechilibru emoțional, rezultatul e clar.

Dar, hai să nu vorbim despre lucruri negative. Fiindcă sub căldura soarelui dătător de viață, găsim buna dispoziție. Și mai găsim un lucru esențial – Vitamina D. Ea amplifică sentimentul bunăstării și contribuie la fericire. Iarna în schimb, apar deficiențe ale acestei vitamine. Eh, iată cum lucrurile se clarifică. Soarele posedă o enormă valoare terapeutică pentru sănătate, și a fost folosit timp îndelungat pentru vindecarea bolilor.

Și nici nu e de mirare. De pildă, Vitamina D joacă un rol extrem de important în relația cu calciul. Pe scurt, calciul se asimilează cel mai bine în prezența vitaminei D. O persoană cu deficit de Vitamina D poate asimila doar 10-15% din calciul din alimentația sa. Pe când o persoană care nu este în deficit, poate asimila dublu.

Fugim repede la soare? Nici chiar așa. O expunere îndelungată la soare, mai ales în intervalul orar 10:00 și 16:00 nu e indicată. Cremele de protecție solară nu vor face față. În plus, aceste creme, nu numai că încearcă să protejeze pielea, ele blochează abilitatea corpului de a reține Vitamina D. Sfatul meu e să lași razele soarelui să-ți mângăie pielea liber, să respecți intervalul orar și să utilizezi creme naturale.

Totuși, atunci când vremea capricioasă revine, ce să faci ca să eviți acele stări neplăcute? Practică exercițiu fizic dimineața. Mergi la sală. Înoată pe tot parcursul anului. Hrănește-te cu alimente bogate în nutrienți (alimente crude, nu gătite). Enzimele oferă energie.

Energie bună!

You Might Also Like

One comment

  1. 1

    cu siguranta mediul inconjurator este un factor esential pentru starea de spirit si implicit pentru bunastare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *