Umblă o statistică amuzantă, care spune că zborul cu avionul este de 18 ori mai sigur decât statul acasă și de zece ori mai sigur decât mersul la lucru.  Pot testa doar prima parte a afirmaţiei. E, dar şi aşa, un sfert din populaţia globului se teme de înălţimi! Şi, mai ales, de zbor.  

Există două conjugări ale acestei angoase. Când îți este un pic frică, dar nu cât să te facă să dai cu piciorul unei vacanțe spumoase. În cel mai rău caz, cursa o să îți strice buna dispoziție. Cam ca un egal al Naţionalei în Kazahstan.  Mai rău este când gândurile negre te duc într-o zonă extremă. Din care…nici măcar perspectiva celei mai exotice aventuri din viaţa ta nu te mai scoate. Şi pentru astfel de suferinzi am propuneri interesante.

Ne întoarcem, aşadar, la frici. Pentru cea ușoară, există metode destul de eficiente.  Cea mai veche dă randament cu vârf şi îndesat. Puţin alcool înainte de îmbarcare… şi eşti avion! Pardon, gata de urcat în avion. Serios acum, un shot-două de whisky rezolvă un zbor solicitant.  Important este să nu faci exces şi să bei şi un pic de apă pe parcurs.

A doua metodă, cel puțin la fel de brici: pastilele pentru rău de mișcare. Se iau cu o oră înainte de zbor şi te ajută să păcăleşti otoliţii din urechea internă şi, mai apoi, creierul că te afli cu picioarele pe pământ.  Desigur, mai sunt şi suratele care tratează anxietatea. Totul devine relaxant. Muzica – divină, îngerii – puşi pe şotii şi aşa mai departe. Vorbeşte, însă, cu un medic! Teoretic, există şi variante mai puţin agresive cu organismul: bomboanele mentolate, care îți taie greața, cititul care îți distrage atenția de la zbor și privitul pe geam care la fel, te liniștește.   

Pentru cei care nici măcar nu concep posibilitatea unui zbor cu avionul, există un site – numit chiar “frica de zbor”.  Aici, pot lucra pas cu pas cu psihologi, psihiatri, piloţi, instructori şi chiar avocaţi. Numai numai să îşi învingă teama!

Cam acestea sunt cele mai frecvente metode prin care poți combate frica de zbor. Sper ca materialul meu să îţi fi fost de  folos! A, încă ceva: realitatea virtuală face minuni în asemenea situaţii. Există nenumărate simulatoare pentru cei cu probleme de echilibru ori anxietate. O căutare …şi te lămureşti rapid! Dacă nu, urmăreşte-ne pe mai departe, sigur vom atinge şi acest subiect!

 

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *