Review de film | The Kominsky Method de pe Netflix

În căutarea mea eternă de a împleti plictiseala de weekend cu o porție bună de divertisment pasiv, am început să frunzăresc catalogul Netflix. Am dat peste The Kominsky Method, iar când am văzut distribuția, nu am putut să nu dau click. Bine am făcut, căci serialul m-a prins și nu l-am putut lăsa până nu l-am terminat.

Cu Michael Douglas în rol principal, alături de Alan Arkin în rol secundar cuvintele clasă și comedie fină îmi vin cu ușurință în minte. Dar pe lângă cei doi, în spatele creației se află Chuck Lorre. Mintea strălucită din spatele hiturilor de televiziune Doi bărbați și jumătate și Teoria Big Bang. În alte cuvinte, avem doi actori extrem de buni și un scriitor excepțional.

Povestea se învârte în jurul personajelor celor doi, iar prietenia lor este tangibil de autentică. Sincer, așa mă văd și eu la 80 de ani. Dramele care intervin în viețile lor reprezintă comicul de situație, iar peripețiile prin care trec redau nota fină de umor care m-a făcut deseori să râd cu voce tare. Eu, unul apreciez foarte mult un umor elegant și bine scris cum putem regăsi aici. Execuția factorului de comedie este fără cusur, datorită talentului incomensurabil pe care îl au Michael Douglas și Alan Arkin.

Personajul lui Douglas este un actor aflat la o vârstă înaintată, care și-a lăsat în urmă perioada de glorie și acum predă cursuri de actorie la propriul studio. Printre cursuri, el încă își dorește să mai joace în filme, doar că nu mai este de mult timp material de Hollywood. De aici provine și ironia. Faptul că le predă altora, dar în același timp este incapabil să joace în filme. O trăsătura extraordinară pe care o are personajul său este integritatea. Indiferent de situație, se menține mândru. Uneori chiar și spre detrimentul său. Agentul său, Arkin, este la fel de plin de un trecut glorios. În care a promovat printre cei mai vestiți actori din industrie la vremea lor. Din nefericire, soția sa pierde lupta cu cancerul și primele episoade construiesc moartea ei. Dar scenariul nu este în totalitate sumbru, deoarece înmormântarea ei este plină de umor și bună dispoziție. Ulterior, Arkin începe să o vadă peste tot, sub formă de conștiință.

Faptul că amândoi mai au puțin și ciclul natural al vieții își spune cuvântul, face ca dialogul dintre cei doi să fie o plăcere de privit. Mai ales atunci când atunci când fiecare aruncă replici flegmatice la adresa celuilalt și punctează exact ce trebuie. Doar ca celălalt să îi întoarcă replica în aceeași măsură. Știți cum e cum cel mai bun prieten. Dacă nu vă insultați permanent, nu sunteți best friends.

The Kominsky Method este un serial inteligent, amuzant, rafinat, care cere a fi văzut într-o duminică leneșă. Preferabil cu stomacul plin și cu un pahar de vin bun ca desert. Nu este exclusiv pentru bărbați, căci poate fi văzut alături de jumătatea voastră. În alte cuvinte, vi-l recomand cu drag.