Toată lumea știe că e bine să consumi vitamina C. Ajută la sănătatea sistemului imunitar și te păzește de răceală. Partea cu răceala nu este în totalitate adevărată, dar pe lângă concepțiile cunoscute de către toată lumea, vitamina C sau acidul ascorbic, are mult mai multe proprietăți benefice pentru organismul nostru. Mai ales când consumăm în timpul sezonului rece.

Nu te păzește doar de suflatul nasului

Nu s-a găsit încă leacul rapid pentru răceală, dar există metode prin care o poți combate. Vitamina C întărește sistemul imunitar și astfel te poți feri inclusiv de alte probleme ce ar surveni din deficiențele de imunitate. Studiile arată că „face bine la inimă” și că poate preveni boli cardiovasculare, probleme de sănătate prenatale, afecțiuni oculare și poate îmbunătăți sănătatea pielii. Mă refer la apariția ridurilor. De fapt, oamenii de știință au descoperit în ultimii zece ani că beneficiile vitaminei C nu încetează să apară. Unii merg atât de departe încât să afirme că nivelul ei din sânge poate servi ca un etalon de măsurare a sănătății unui individ.

Iată cam care sunt beneficiile consumului zilnic de vitamina C: întărirea imunității, reduce simptomele gripelor sau ale răcelilor, efect antioxidant, scăderea hipertensiunii, dilatarea vaselor de sânge, reduce riscul aparitiei cancerului, ajută la scăderea în greutate, reduce nivelul de stres, protejează organismul împotriva bolilor cardiovasculare, protejează organismul împotriva diabetului, stimulează producția de colagen, cicatrizează rănile, îmbunătățeste textura pielii.

Câtă vitamina C trebuie să consumi?

Pe deoparte, doza zilnică recomandată de oamenii în halate albe se află între 75 și 90 de miligrame. Pe cealaltă parte, în studiile științifice menționate anterior, vorbim despre o doză de cel puțin cinci ori mai mare. Anume 500 de miligrame pe zi ca să putem avea parte de toate beneficiile. Ca o mașină cu pachetul full option. În același timp, ei nu recomandă să luăm doza zilnică prin consumarea fructelor și a legumelor, ci direct prin suplimente. Acum probabil te încrunți că nu e natural. Dar tot ei susțin că acestă metodă, inclusiv gramajul ridicat, nu au nici un efect secundar. Poate un stomac iritat și cam atât.

De unde îți iei doza zilnică

Eu unul când aud de vitamina C mă gândesc automat la portocale, lămâi sau mandarine. Totodată asta este și concepția populară. Dar sunt foarte multe legume și fructe care echivalează și întrec cantitatea de vitamina C din cele menționate anterior. Precum ardeii roșii, căpșunele, roșiile, mazărea, broccoli, kale, guava, mango, papaya, kiwi și chiar ananas. Cel din urmă fiind chiar foarte bogat în vitamina minune.

O metodă evidentă și simplă ar fi să le consumi exact cum le-a lăsat Dumnezeu. O metodă și mai eficientă este adăugarea lor la o masă principală. Chiar de la micul dejun sau ca o gustare cu o oră înainte prânz. Poți face piure din multe fructe sau legume și așa vei avea o cantitate mai mare pe care o poți servi lângă felul principal. Pune lângă un sandwich și puțin ardei gras roșu, broccoli sau chiar varză de Bruxelles. Pe lângă plusul de sănătate, vei avea grijă simultan și de silueta ta.

NU face miracole

Acestea fiind spuse, vitamina C nu o vei găsi sub forma unei super pilule care te scuză să mănânci burger în fiecare zi, să fumezi și să consumi alcool, să nu te odihnești destul sau să ai un stil haotic de viață. Ea ajută, dar nu face totul pentru tine. La urma urmei, sănătatea noastră depinde de cum ne respectăm și cum ne tratăm pe noi înșine.

 

 

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.