Miturile există în orice domeniu, iar fitness-ul nu face excepție. De aceea am trecut în revistă pe cele mai des întâlnite și auzite, despre care sunt convins că ai auzit și tu. Măcar de unul! Știi deja că pentru un corp sănătos și performant ai nevoie de un regim alimentar adaptat organismului, antrenamente constante și multe ore de odihnă. Din păcate, așa cum spuneam există foarte multe mituri despre fitness: ce exerciții să faci, ce diete să urmezi sau când și cum să faci sport pentru rezultate mai rapide. Toate menite să te ajute, dar dacă nu sunt suficient de argumentate îți vor face mai mult rău decât bine.

Să începem să vorbim și despre trei mituri comune în acest domeniu.

”Nu poți să scapi de grăsimea dintr-o anumită zonă a corpului”

Oricât de mult ai încerca și cât de tare te-ai strădui, n-ai să poți să scapi doar de grăsimea de pe abdomen. Sau de pe coapse. Sau de oriunde altundeva. Indiferent câte abdomene vei face, nu o să dispară grăsimea de pe abdomen. Corpurile noastre nu funcționează așa, pur și simplu.
Am văzut mult prea multe promisiuni pe internet legate de ”scăpatul de burtă”, dar toate sunt vorbe în vânt fără un regim care să îți aducă un deficit caloric și să implice exerciții fizice regulate. Da, inclusiv cardio, pentru că va fi greu să slăbești doar din efortul anaerob și un regim ținut pe sărite. În schimb, dacă vei consuma mai puține calorii într-o zi față de câte are nevoie corpul tău, vei începe să slăbești.

Vei putea accelera progresul dacă faci și sport, dormi suficient de mult în fiecare noapte și mai și consumi o cantitate adecvată de apă. Fără să bifezi toate aceste puncte, nu vei slăbi într-un mod eficient și sănătos. Da, unii mai slăbesc prin fel și fel de metode trăznite, care ajung să îți facă rău dacă le folosești și care se lasă mereu cu recuperarea acelor kilograme odată ce s-a încheiat dieta ”minune”.

”Lasă greutățile libere, lucrează la aparate”


Mulți se concentrează pe aparatura din sălile de fitness și ignoră complet lucratul cu greutăți libere. Alții sunt de părere că doar un antrenament ”old school” le va aduce rezultatele pe care le visează. Răspunsul este la mijloc, exact cum vă așteptați. În loc să existe o metodă care să fie superioară din toate punctele de vedere pentru toate exercițiile imaginabile, există situații în care este mai bine să folosești aparatura din sală în defavoarea greutăților libere și invers.

Spre exemplu, ar putea fi mai simplu să lucrezi exercițiile de împins din antrenamentul tău pentru pectorali doar folosind aparatele dintr-o sală și ganterele, trecând peste exercițiile cu bara olimpică susținută doar de mâinile tale, dacă te trezești că ești singur la antrenament și nu ai pe cine să te bazezi ca să te ajute la ultimele repetări ale unei serii sau în caz de nevoie, poți să mizezi liniștit pe aparate. Cele care sunt de calitate au o siguranță și te ajută să previi accidentările grave pe care le poți suferi dacă ridici greutăți libere fără ajutor și îți tai singur craca de sub picioare.

Aparatele pot fi utile și când ești la început în materie de fitness și încă nu ești sigur cum ar trebui să ridici greutăți libere. Însă, nu amâna prea mult momentul în care vei face trecerea la acestea, pentru că vei rămâne în urmă cu dezvoltarea musculară dacă le ignori prea multă vreme. Nu de alta, dar corpul tău este “proiectat” să ridice greutăți libere, nu ești robot să faci mișcări doar pe o rază izolată.

”Dacă nu transpiri, nu ai lucrat suficient de mult”


Unele persoane susțin că transpirația este un semn al unui antrenament reușit. N-ai ajuns leoarcă în vestiar, n-ai făcut nimic la sală, vor spune ei. Ei bine, nu este tocmai așa. Transpirația este modul prin care corpul uman își reglează temperatura. Dacă vei face antrenamentul la o temperatură mai redusă, de exemplu, s-ar putea să nu transpiri mai deloc, chiar dacă tu vei face un antrenament intens.

Între timp, într-o sală aglomerată și care suferă de pe urma unei temperaturi mai ridicate decât ar fi fost confortabil, s-ar putea să transpiri de parcă n-ar mai exista ziua de mâine. Fără ca asta să însemne un antrenament deosebit de intens, însă.

Totodată, nu este obligatoriu ca partea de cardio din antrenamentul tău sau o ședință anume dedicată acestui tip de exericii să dureze mai multe zeci de minute. Îți aduce beneficii și dacă alergi zece minute pe bandă sau pedalezi vreme de zece minute. Evident, dacă lucrezi mai mult de atât va fi și mai bine pentru tine dacă vrei să ajungi într-o formă, dar nu trebuie nici să exagerezi în speranța că vei accelera progresul. Peste o anumite limită, pe care va trebui să o descoperi singur, doar te obosești și te chinui în loc să faci progres.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.