Grăsimea corporală definește cel mai bine cum arată corpul nostru. Dacă reușim să ținem acest procent sub control, nu doar că ne putem înțelege mai bine corpul, dar putem să slăbim mai ușor, ba chiar să ne definim și mai bine corpul în sala de forță. Când m-am apucat de sală, pentru sezonul de Viteză în Coastă, anul trecut, aveam undeva la 16% grăsime în corp. La o greutate de 72 de kilograme eram cumva la limită pentru că masa musculară nu era dezvoltată. Adică eram bun la stat drept pe scaun și cam atât. La finalul sezonului, am reușit să scad spre 12% iar masa musculară s-o cresc semnificativ.

 

Așadar, dacă vrei să ajungi FIT, masa musculară și grăsimea corporală merg mână în mână. Și e valabil și pentru slăbit. Atenție însă la exercițiile pe care le faci dar și la dietă. Un instructor și un nutriționist te vor ajuta să înțelegi mai bine cum scapi de grăsime. Nu, dacă te îmbraci gros și alergi pe bandă nu “topești grăsimi“ ci te obosești prea repede.

Așadar, grăsimea corporală e acea rezervă pe care corpul o stochează atunci când mâncăm mai multe calorii decât poate el să consume. Pune deoparte pentru zile negre. Partea proastă e că dacă faci invers, adică dai organismului mai puține calorii decât are nevoie să consume, riști să arzi masa musculară. Mușchii sunt principalul consumator de calorii, așadar corpul tău va încerca să-i reducă, pentru a restabili echilibrul. E foarte important să faci o analiză corporală, există cântare care costă 150 de lei și care îți pot măsura atât indicele de masă corporală cât și procentul de grăsime din corp, dar și la o sală de fitness ori la un nutriționist.

  • 40% – supraponderal, de-aici încep să apară și riscurile crescute de diabet, probleme de inimă
  • Peste 20% – Ușor peste greutatea normală, grăsimea e vizibilă mai ales în zona burții și șoldurilor, corpul nu e definit
  • 15-19% – Corp normal, mușchii din zona brațelor și coapaselor se văd, six-pack-ul e ascuns bine. Apt din punct de vedere fizic, oboseala intervine mai greu. 
  • 11%-14% – După mine e zona ideală. Corpul e definit și are forma unui triunchi inversat, mușchii abdomenului se văd. Dar, acest corp se obține doar printr-o dietă bine monitorizată și prin mers constant la sală. Și nu în perioada sărbătorilor. 
  • 6-10% – Atleți. Și cu asta am spus tot, nu cară după ei, indiferent de sport, mai multă greutate decât au nevoie. Aici intră maratoniști, sprinteri, fotbaliști ba chiar și piloți de Formula 1. Îi recunoști ușor și după față că e mai ascuțită la bărbie.  
  • Sub 6%. Aici intră o categorie aparte de oameni. Au doar grăsimea vitală în corp. Dar nu e sustenabil pe termen lung. Cei care au acest procent de grăsime corporală se simt tot timpul obosiți, dorm foarte mult și sunt constant înfometați. Nu se pot concentra pe lucruri banale, cum ar fi cititul. Ah, iar pe vremea asta nu ar ieși pe-afară (are și grăsimea avantajele ei).

Însă, dacă vrei doar să slăbești și nu ți-ai propus un corp de atlet îți recomand mersul pe bandă, bicicletă sau să folosești aparatul de vâslit. Nu te arunca la viteze mari, încă. Important e să ții BPM în zona de ardere a grăsimilor. Un exemplu, încearcă banda de alergat la înclinație între 8-10 grade la 5 km/h. Toate aceste aparate vin deja cu programe preîncărcate pentru slăbit.Sunt și cazuri foarte rarisime când unii se pot bucura de un corp cu puțină grăsime fără să facă mișcare dar în același timp le lipsește și masa musculară. Cert e că tot mișcarea împreună cu o dietă variată și sănătoasă ne pot prezenta frumos în lume.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.