5 motive pentru a avea mai multă încredere în agențiile de turism

Dacă ești unul dintre cititorii noștri fideli, s-ar putea să știi deja că nu sunt fanul agențiilor de turism. Îmi place să-mi organizez singur concediile pentru că identificarea unor locuri atractive de vizitat și planificarea în sine a călătoriei au un efect benefic pentru mine din punct de vedere mental.

În plus, îmi place să fiu indepedent și să îmi personalizez programul așa cum îmi doresc, iar la nevoie să îl modific rapid în funcție de apariția unor evenimente neprevăzute precum o ploaie torențială. Nu în ultimul rând, dacă știi să cauți și ai răbdare, ai șanse mari ca vacanța pe care o planifici singur să fie mai ieftină decât o vacanță similară obținută printr-o agenție de turism.

În ultimii ani, piața agențiilor de turism din România a fost afectată de o serie de falimente, inclusiv anul trecut, care au generat pierderi pentru clienți și probleme de reputație pentru companii. Iată însă că, începând din 1 iulie 2018, clienții agențiilor de turism vor avea drepturi suplimentare. Oare noile măsuri introduse de Comisia Europeană sunt suficient de atractive pentru a mă determina ca data viitoare să apelez la o agenție de turism? Hai să vedem care sunt noutățile:

  • în cazul în care agenția de turism intră în faliment, aceasta este obligată să ofere rambursarea banilor și, în cazul în care vacanța este în plină desfășurare, să asigure repatrierea în țară a clienților.
  • până acum se întâmpla frecvent ca, după plată unui pachet de vacanță, să fie foarte greu (sau de-a dreptul imposibil) să renunți la vacanță și să primești banii înapoi. Noua regulă este că din 1 iulie poți anula o vacanță din orice motiv, fie gratuit, fie contra unei taxe rezonabile, dacă apar evenimente catalogate drept “periculoase” în țara respectivă
  • de asemenea, poți anula pachetul de vacanță deja plătit în cazul în care agenția de turism mărește peste noapte tarifele cu mai mult de 8%. Măsura vine să protejeze clienții de situațiile în care, după ce plăteau pachetul turistic, aflau ca “ceva” s-a sumpit și este nevoie de o “suplimentare” a bugetului
  • în cazul în care clientul nu poate efectua călătoria de întoarcere, agenția de turism este obligată să asigure cazare pentru o perioadă de până la 3 zile. În acest fel, clienții care se trezesc cu un zbor anulat în ultimul moment ar trebui să aibă parte de o noapte liniștită.
  • în cazul destinațiilor exotice, agenția de turism este obligată să ofere asistență consulară și informații despre serviciile medicale din țara respectivă

agențiile de turism

Toate aceste măsuri anunțate de Comisia Europeană sunt de bun simț și ar trebui să te convingă în primul rând ca banii tăi sunt în siguranță la agenția de turism pe care ai ales-o. Ultimul punct este însă singurul care ar putea reprezenta un avantaj concret comparativ cu o vacanță realizată pe cont propriu, întrucât vacanțele în destinații exotice pot genera unele probleme, fie ele legate de viză de călătorie sau de simplă comunicare cu localnicii.

Totuși, simpla existență a acestor reguli nu trebuie să te facă să spui că poți merge în vacanță cu orice agenție de turism. Chiar și în acest caz este important să alegi o agenție de turism cât mai serioasă, iar pentru asta nu trebuie să te uiți doar la prețul solicitat.

În alegerea ta, caută o agenție care să aibă un site decent de internet pe care să găsești date concrete de identificare (inclusiv adresa fizică) și ofertele explicate în detaliu. De asemenea, caută pe internet informații despre agenția de turism respectivă, pentru că nu este exclus să găsești o serie de informații pe bloguri și forumuri despre modul în care se comportă agenții de turism.

Dacă agenția de turism pe care ai pus ochii nu este una foarte cunoscută în piață, iar vacanța pe care vrei să o cumperi este relativ scumpă, îți recomand să faci o vizită la sediul agenției pentru a vedea cu ochii tăi cum se desfășoară activitatea. În acest fel îți va fi și mai ușor să iei o decizie cu privire la alegerea finală a agenției.

Prin urmare, noile reguli pentru agențiile de turism sunt benefice pentru clienți și ar trebui să sporească încrederea în firmele care oferă astfel de servicii, însă este bine să rămâi vigilent atunci când alegi agenția cu care lucrezi pentru a evita surprizele neplăcute.