Dacă ești dintre aceia care iubesc și aleg somnul în detrimentul oricărei alte activități, stai pe aproape că am câteva sfaturi bune pentru tine. Înainte de toate hai să lămurim un lucru: una este să dormi și alta să te odihnești. Știi și tu că sunt momente în care după un lung șir de ore de somn te trezești chiar mai obosit decât înainte, iar uneori câteva minute sunt suficiente cât să-ți ofere energie pentru întreaga zi.

Somnul în sine este esențial pentru organismul uman, iar privarea de acest drept duce la consecințe grave. În plus, tot mai mulți oameni întâmpină dificultăți legate de somn. Fie că ne referim la cei care adorm greu și se trezesc frecvent în timpul nopții, fie nu se simt odihniți. Pe lângă cei care suferă de insomnii ori alte probleme cu somnul, îi regăsim și pe aceia care din varii motive nu se odihnesc corespunzător. Dacă nu există probleme medicale la mijloc este clar că ne confruntăm cu unii factori externi, iar mulți dintre ei pot fi rezolvați cu ușurință.

Un somn de slabă calitate afectează întregul organism de la concetrare, tonus muscular și până la funcțiile vitale ale inimii, plămânilor, sistemul imunitar, dar mai ales întregul sistem nervos. Cu alte cuvinte, lipsa unui somn de calitate sau suficient afectează performanțele generale ale organismului. Motiv pentru care nu trebuie să faci din lipsa somnului o prioritate, iar dacă simți că nu te odihneși pe deplin să încerci să iei măsuri cât mai repede. Însă, contrariul este la fel de periculos. Somnul în exces vine și el la pachet cu oboseală și lipsă de vlagă. Practic, conform cercetătorilor atât lipsa de somn cât și somnul în exces au efecte negative asupra organismului. Unul dintre motivele pentru care exagerăm cu somnul este legat de sedentarismul general. Cu alte cuvinte, dacă ai o viață lipsită de activități, nu faci sport de nici un fel și petreci foarte mult timp la birou, riști să te simți mereu obosit și să consideri că ai nevoie de mai mult somn. De cele mai multe ori este vorba doar de lipsa tonusului. Dacă nu ești nou născut sau preșcolar, 12 ore de somn sunt prea multe pentru tine. Dacă ai trecut de vârsta majoratului, 7-8 ore sunt mai mult decât sucifiente.

Ce trebuie să faci ca să ai un somn odihnitor?

Încercă să te culci devreme, nu mai târziu de ora 22:00. În mod natural, corpul uman simte nevoia de somn începând cu ora 21:00, iar pentru sănătatea ta este important să acumulezi cele 7-8 ore de somn necesare între 22:00 și 6:00. Altfel, oboseala se acumulează, iar cu fiecare zi în care îți privezi organismul de somn, oboseala devine mai intensă, iar efectele sunt mai greu de combătut. 

Aerirește bine camera și evită temperaturile ridicate. Oricât de mult ți-ar plăcea să dormi într-o cameră călduroasă, somnul nu va fi nici plăcut și nici odihnitor dacă temperatura în cameră este mai mare de 23 de grade celsius, mai ales în sezonul rece. Dacă reușești să te obișnuiești să dormi într-o cameră răcoroasă cu atât mai bine. Pe lângă temperatură este important și nivelul de oxigen. Chiar dacă ți se va părea mai răcoare la început, imediat după ce ai aerisit, vei vedea că somnul va fi mult mai plăcut, dacă fiind temperatura mai joasă, dar și nivelul ridicat de oxigen. Somnul într-o încăpere neaerisită te poate lăsa cu dureri de cap și senzație de oboseală. Ai grijă de asemenea și la umiditate!

Evită televizorul, telefonul, laptopul sau tableta și orice alt device chiar înainte de culcare. Fă mișcare pe timpul zilei, nu mânca înainte de culcare, dar nici nu te culca cu stomacul gol. Iar pe listă mai pot fi trecute unele aspecte. Știi vorba aia cum îți așterni, așa dormi. La propriu. 

Lenjeria, pernele și salteaua trebuie să fie curate și aerisite. Și dacă tot am ajuns aici, hai să vorbim un pic despre saltele și importanța lor. Știți că îmi place să vorbesc despre lucrurile trăite pe propria-mi piele, așadar am să vă spun cum mi-am schimbat eu perspectivă fără ca măcar să-mi fi propus. Mai exact, cum am descoperit cât de importantă este salteaua unui pat. Mult timp am fost dintre aceia pentru care salteaua era prea puțin importantă, lenjeria și pilota fiind prioritate. Asta până când mi-au fost explicate criteriile, dar și avantajele unei saltele de bună calitate, și adaptată nevoilor mele. 

Cel mai important lucru atunci când îți alegi salteaua? Să fie comodă, știu. Dar ce înseamnă să fie comodă? Trebuie să susțină corect coloana vertebrală, zona gâtului și zona lombară. Trebuie să se poată adapta cu ușurință fiecărei părți a corpului, astfel încât să beneficiezi de mai mult somn de calitate. Apoi este important să te hotărăști dacă vrei o saltea cu arcuri sau una cu spumă. Iar aici este musai să cunoști avantajele și dezavantajele fiecăreia dintre ele. Să o luăm pe rând.

Salteaua pe arcuri. Aceasta este mai rezistentă în timp pentru că riscul de deformare este mai mic. Se aerisește mai bine, de aceea și reține în interior mai puțini acarieni și este mai fermă. În ceea ce privește calitatea saltelelor cu arcuri, aceasta  depinde de grosimea firului de sârmă din oţel, de numărul de arcuri prezent în saltea, dar și de structura interioară: adică cu arcuri de tip plasă sau împachetatate individual.

Salteaua cu spumă. Aceasta este indicată celor care au dureri cronice de spate pentru că sunt mai moi și atenuează durerea. Recomandate și de preferat sunt cele tip memory. Dacă preferi ca salteaua să fie mai moale și să preia forma corpului tău, atunci alege o astfel de saltea. Este vorba despre IMemory S Plus de la Dormeo care este confortabilă, bine ventilată, antibacteriană și hipoalergenică. În plus, este potrivită oricărei poziții de somn, este groasă de 20 de centimetri, poate fi reglat nivelul de susținere și fermitate, ceea ce o face ideală nevoilor tale. De asemenea, husa este detașabilă ceea ce permite o curățare ușoară.

Cumpărarea unei saltele nu este un “cost” sau o “cheltuială”, ci este o investiție pe termen lung pentru sănătatea noastră și a celor dragi. Recomand consilierea directă în magazin atunci când îți dorești un produs destinat confortului pentru că este foarte important să testezi produsul, să îl vezi înainte de a-l achiziționa, să afli ce materiale au fost folosite, durata de viață dar și garanția oferită.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.