Explorează Taipei pentru mâncare, shopping și… mai mult

Taipei este cea mai tare combinație dintre Asia și America. Aglomerat și colorat, plin de arome și experiențe. Am avut doar două zile să îl experimentez pe fugă, așa că a trebuit să aleg dacă voi vizita atracțiile tipice sau altceva. Și am ales să îl gust, să îl las să mă impresioneze și să mă frăgezească. Scriu despre metropola taiwaneză, astăzi, după o călătorie de business care s-a transformat pentru o singură zi într-o experiență aproape de perfecțiune pentru un pasionat de gadget-uri, obsedat de mâncare asiatică.

Nu sunt călătorul tipic. Îmi fac documentarea înainte citind site-ul MAE pentru atenționări de călătorie, wikipedia pentru detaliile geografice, văd câteva clipuri și articole de pe site-uri de travel serioase dar nu citesc zeci de ore cărți și zeci de articole istorice despre un loc înainte să ajung acolo. Vreau să fiu surprins de ce găsesc la destinație și vreau să iau experiența cât mai pe… “curat”. Cu toții cred că tânjim după acea senzație de wow când călătorim într-un loc nou iar Taipei… o livrează.

Să le luăm pe rând. Deși atracția numărul unu este Taipei 101, pentru o vreme cea mai înaltă clădire din lume, eu am stat într-un hotel la 15 minute distanță și cred că a fost mai bine așa. Merg pe principiul învățat de la New York. Dacă vrei să vezi Empire State Building, nu te urci în vârful ei. Dacă la NY am urcat pentru poze pe terasa Rockefeler Center, în Taipei am stat la un hotel modern amenajat, mai pentru pasionații de pop culture numit Amba. Vederea, dacă iei cameră cu fereastră spre Taipei 101, este wow. Diferența de fus orar m-a forțat să adorm spre 3 am așa că am avut timp să fac poze de noapte destule dar să și explorez orașul după cină.

Am mâncat dumplings umplute cu legume, ciuperci, pui, porc și încă nu știu câte arome geniale și necunoscute mie. M-a surprins însă că nimic nu era iute. Localul recomandat pentru o cină tipică pentru muncitorul la corporatie din Taipei este Din Tai Fung.

Nu m-am dus să beau shot-uri afrodisiace cu sânge de șarpe, ci am căutat un masaj autentic taiwanez. Am folosit pentru asta o aplicație care merge excelent acolo, FunNow, și am rezervat un masaj de 120 de minute împreună cu un amic ceh cu care m-am împrietenit la hotel. Am ales varianta pe uscat, fără ulei pentru că știu că tehnicile tailandeze combnate cu masajul suedez frăgezesc cel mai bine slănina ardelenească îngrășată la București. Am început cu o baie caldă de zece minute cu ceai la picioare care m-a destresat și apoi am zâmbit timp de o sută de minute cu fața în jos pe masa de masaj unde mi-am auzit pocnind fiecare vertebră, deget și încheietură. Am dormit fără jetlag și m-am trezit fresh. 150 de lei bine meritați. După încă o zi de muncă, nu am avut energie pentru piețele de noapte din Taipei. Mi-ar fi plăcut să le explorez pe cele de pește și alte delicatese dar cina m-a ghiftuit și am lăsat pe ultima zi turismul cu metodă.

Ce am făcut într-o singură zi ca turist în Taiwan? Nu am avut timp pentru Palat sau Grand Hotel ori pentru rezervația naturală așa că mers să mâncăm de prânz la Wistaria Tea House, o ceainărie tipică cu o ceremonie în care am ajuns să apreciez doar puțin mai mult aromele de ceai. Eu sunt băutor de espresso așa că beneficiile ceaiului mă interesează mai degrabă când sunt răcit sau apare vreo indigestie. Experiența merită însă pentru orice pasionat… și de mâncare. Eu mănânc delicatese locale sau mâncăruri tipice oriunde ajung așa că m-am bucurat de fiecare bucătură de tofu, alge, supă și sfântul și ubicuul orez.

Adevărata bucurie mi-a fost însă găsirea într-un food court din mall-ul electronice a unui fast food care servește ramen dumnezeiesc. Mama gătește aproape de perfecțiune dar nu se apropie de ramen, mâncare pentru care aș călători oricând 12 ore cu avionul.

Știu că ți-am trezit curiozitatea în legătură cu mall-ul de electronice. Se numește Syntrend și i-am alocat un vlog mai complex care e în lucru când scriu articolul în aprilie 2019.

Atracțiile turistice clasice pe care le recomand pentru jumătate de zi lejeră sunt Templul Lungshan și o bucată din vechiul oraș salvată de la demolare numită Bopiliao.

burst

În rest, am luat orașul la picior ca să îi simt pulsul și oamenii. Taiwanezii sunt oameni relaxați și occidentali din majoritatea punctelor de vedere. Muncesc mult și fac naveta, cresc copii și sunt înnebuniți după tehnologie.

Până la sfârștiul zilei, am mers cu un UBER ca să ajung la timp la aeroport, la hotel am avut automat Nespresso, am plătit cu cardul de lei la un curs excelent și am vorbit doar engleză cu recepționera, șoferul de Uber sau casiera de la restaurant. Taipei este un oraș accesibil oricui câtă vreme ai un card, smartphone și știi engleză. De viză nu ai nevoie, prețurile sunt OK iar curățenia e peste majoritatea capitalelor asiatice pe care le-am vizitat. Taiwan-ul este un oraș modern cu opt miliardari și mărci care îi susțin economia pe care le știi și le folosești. Îl recomand și mă voi întoarce. Și pentru ramen dar și pentru masaj, iar data viitoare vin cu bani de cheltuit pentru jucării cu tranzistori și o păpușă Hatsune Miku.