Și poate nu-ți dai seama, dar vehiculele electrice devin parte din portofoliul tuturor producătorilor. În afară de Dacia, nu cred că mai există alt producător care să nu aibă un autoturism cu baterii pe lista… Bine, excludem aici Rolls-Royce, Lamborghini, Ferrari și alte minuni inginerești. La Dacia durează un pic implementarea pentru că, deocamdată, costurile sunt destul de ridicate.

Dar, excluzând prețul te poți gândi la o electrică la fel de serios ca la o mașină de-acum convențională. Trebuie doar să-ți convingi creierul că poți să faci liniștit naveta. Iar dacă îți permiți o mașină premium, pe termen lung, cu varianta electrică ajungi să economisești o grămadă de bani. Dă la o parte frica de anxietate. Te poți convinge singur că o încărcare pe săptămână e suficientă pentru mers la muncă zi de zi. Studiile arată că majoritatea șoferilor nu fac mai mult de 50 de kilometri pe zi. Și, apropo! Dacă stai pe loc în trafic, electrica nu consumă nimic.

Sunt tot mai multe oferte pe piață. Mercedes-Benz EQC, curând și Audi E-Tron și abia aștept Kia NIRO EV… 550 de kilometri pe platformă comună cu Rio. Deci, dacă ei pot, atunci oricine poate să scoată așa ceva. E mai greu cu garanția. Kia oferă 7 ani din bară în bară, chiar și pentru baterii.

În maximum un an, cele mai cunoscute modele auto vor avea în portofoliu și variantă full-electrică. BMW Seria 3 e un exemplu. Mercedes-Benz nu o să stea cu frâna de mână trasă. Trebuie o electrică și pentru Clasa C, nu? Apoi, tehnologia testată pe E-Tron o să ajungă și pe A4, A5, A3, v-ați prins voi…

Apoi, legat de costuri. E mult mai ieftin să conduci o mașină electrică. Mult mai ieftin. Studiile zic că vei cheltui la 100.000 de kilometri o șesime din cât ai da acum să mergi cu un Logan pe benzină. Plinul e foarte ieftin, nu mai ai nevoie de ulei, bujii, supape, curele, frânele le schimbi rarisim. Trebuie să ai bani puși deoparte pentru anvelope și lichid de parbriz. Iar bateriile? La 500.000 de kilometri, bateria de pe Tesla e la 80% din capacitatea inițială. Te las acum cu materialul meu unde explic mai pe larg revoluția prin care trecem.

Abonează-te la Cavaleria.ro pe Youtube

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *