Porsche Cayenne e în viețile noastre de vreo 16 ani. Pare că-l știm de-o viață. Zilele acestea nu mai e oaia neagră din gama Porsche. De la 55.000 de vehicule vândute în 2002, compania din Stuttgart vinde azi aproape 300.000. Cele mai multe fiind Macan, Panamera și 911.

Știu, e ușor să judeci strategia de business, dar fără Cayenne, Macan sau Panamera, Porsche nu ar mai fi scos 911 atât de spectaculoase. Și nici nu ar mai fi plusat atât de mult în electricele viitorului, așa cum e Taycan.

Porsche Cayenne, generația a treia îți poate îndeplini toate așteptările. E puternic, confortabil și incredibil de stabil la viteze mari, pe viraje. E ca un hot-hatch, doar că stai mai sus la volan. Motorul răspunde rapid și de jos în ture, fără prea mult scandal. Abia după 5.000 intră peste tine și sunetul din evacuare. Pentru un V6 nu sună rău deloc. Propulsorul e cuplat la o cutie cu 8 trepte care schimbă atât de bine încât mi se pare că cei de la Porsche au pus degeaba padelele de pe volan.

Chiar dacă Porsche Caynne poartă cu mândrie S din SUV, asta nu înseamnă că e o mașină de alergat cu ceapa și ouăle prin portbagaj. Va merge cel mai mult prin oraș, pe level 124 ”lux”. Și poate să fie a doua mașină după un 911, în garajul de vis, nu?

Abonează-te la Cavaleria.ro pe Youtube

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.