Plătești ca să circuli prin București, vinieta Oxigen din 2020

Vinieta Oxigen intră-n vigoare din prima zi a anului viitor pentru toate mașinile sub Euro 4. Non-Euro, Euro 1, 2 și 3 trebuie să plătească vinietă care ajunge și până la 15 lei pe zi, sau 1900 de lei pentru un an, pentru non-euro. Pentru autoturismele Euro 4, proprietarii vor plăti vinieta, dar din 2021. Masinile sub euro 2 nu vor mai avea voie în Bucuresti din 2022 iar euro 3 din 2024. Până la urmă e normal, de ce avem normele astea pe mașini dacă nu le impozităm altfel? Scoaterea timbrului de mediu a creat haos. 

Oxigen… Îți dai seama? Prima măsură liderilor Bucureștiului este comentată mai ceva ca Plumbul lui Bacovia, apropo de noxe. Nu vreau s-o fac și eu în goană după trafic, jocul de cuvinte e intenționat, dar nu mai pot sta deoparte. 

Sunt de-acord cu această lege doar dacă știm că transportul în comun e rapid, fiabil și ne aduce mereu la timp la destinație. Din păcate nu cred că o să prind eu așa ceva, dar poate transparență totală pentru cum vor fi cheltuiți banii din vinietă? Poate luăm autobuze electrice în loc de diesel în 2018? Poate reparăm liniile de tramvai din capitală, ca să nu mai deraieze? Poate facem și noi o șosea de centură demnă de acest nume? Poate punem taxiuri electrice în locul loganurilor care au sărit de mult de 1 milion de kilometri?

Eu cred în puterea exemplului.