[Video] Ford Mustang 2.3 EcoBoost – Mustangul de zi cu zi

L-am așteptat și noi, l-au așteptat și părinții noștri, până și bunicii au visat la el. Este Mustang, o parte din visul american.

Despre Mustang GT v-a povestit George, acum vorbim despre un Mustang cu propulsor 2.3 EcoBoost.

Pe tărâmurile noastre a ajuns legenda, și e firesc acest lucru. Nimeni nu o să îți povestescă extaziat despre un Mustang din 1974 cu motor de 2.3 litri și patru cilindri în linie care dezvoltă 88 CP. Pe aici pe la noi se știe că Mustang este o mașină sport potentă, însă tot el poate juca și rolul unei mașini de zi cu zi, în anumite declinări. Nu toți au abonament la clinicile unde se donează adrenalină.

Mustang 2.3 EcoBoost este un coupe frumos, elegant, bine proporționt care îți poate oferi o experiență la volan la fel de comodă și relaxantă precum cea dintr-un Mondeo. Principalul vinovat pentru această stare de beatitudine ușor accesibilă este evident propulsorul. Acest 2.3 litri Ecoboost oferă 317 CP la 5.500 rpm și 432 Nm la 3.000n rpm. Ei bine, o mare parte din acest cuplu motor este disponibil de la turații foarte joase, propulsorul trăgând viguros de la 1.500 rpm, ceea ce te determină să interacționezi cu levierul schimbătorului de viteze extrem de rar. Până spre 3.000 rpm este liniște, propulsorul abia făcându-și simțită prezența. După… se poate să urle motorul, dar asta nu te va deranja pentru că cei de la Ford au avut grijă ca tu, cel de la volan, să auzi altceva… și anume un sunet viril ce te ”îmbracă” prin intermediul incintelor acustice.

Pot spune că propulsorul este o mică bijuterie, chiar special pentru că este motorul de sub capota noului Focus RS. Să zicem că singurul minus ar fi plaja de putere si cuplu, acestea nefiind mai lineare și pe o plajă de turație ceva mai generoasă. Dar probabil este un moft de european, pentru că aici avem un model american, unul care vine dintr-o altă cultură.

Despre direcție? Vă recomand să o lăsați pe modul Sport, cele Normal și Comfort fiind moi și relativ vagi. Vorbind despre o direcție asistată electric, am fost surprins de feedback-ul bun primit pe modul Sport. Sistemul de frânare de serie, nu cel Brembo care este echipare de serie pe versiunea GT, este incredibil de andurant, permite o dozare intuitivă a pedalei și oferă decelerații foarte bune. După 7-8 tururi de circuit parcurse în forță, cu frânări violente… nici o urmă de scădere a performanțelor. Cutia are o timonerie plăcută, masculină, însă ai nevoie de ceva exercițiu pentru a nimeri treptele în focul evenimentelor. Despre consum numai de bine. La drum lung poți ajunge la opt litri și chiar sub această valoare. Prin oraș nu este cazul să speri sub zece litri, ci mai degrabă la un 12-14 litri. Un rol important îl joacă și cele peste 1.700 kg ale versiunii cabrio sau 1.655 ale coupe-ului.

Totuși, deși vorbim despre o masă la limita rezonabilului pentru o mașină sport, distribuția kilogramelor este mult mai bună decât în cazul versiunii cu motor V8. Mustang 2.3 EcoBoost este o mașină mult mai vie și plăcută pentru un condus sportiv față de aprigul Mustang GT.

Îți oferă și adrenalină fără a te menține tot timpul în gardă. Și acum să fim serioși… unde mai găsiți o mașină de peste 300 CP care ajunge la 100 km/h în 5,8 secunde și costă 37.000 euro?! Cam cât o compactă germană cu motor diesel în echipare de top.

Galerie Foto Ford Mustang 2.3 EcoBoost