BMW 740Le – Elon Musk doarme liniștit încă cinci ani

Tesla Model S are cel mai urât interior de mașină premium din industrie, cu butoane și manete de prin Mercedesuri dezmembrate acum 10-15 ani. Desigur, nimeni nu vorbește despre asta. Tableta aceea mare îți ia ochii iar accelerația în 2,9 secunde până la 100km/h îți lipește creierul de occipital și zici… WTF, înainte să observi plasticele ieftine. Dar eu insist. Aruncă o privire la acest colaj.

E greu să transmiți printr-o poză senzația de confort și ergonomie duse la superlativ într-un E-Class. Dar de ce am început vorbind despre Model S? Pentru a-i da o șansă lui 740 Le. Exteriorul, interiorul, confortul și insonorizarea sunt principalele sale atuuri în fața unei mașini electrice. În nici un caz platforma tehnică în ansamblu. Despre cât de reușit este BMW Seria 7 am mai vorbit deja de ne-am săturat. Azi ar fi trebuit să fie despre revoluția întârziată din AutoNation însă nu va fi să fie.

Nici un producător cu stele și cercuri nu sparge cartelul petrolului. Ne iau ochii doar cu mașini superbe dar murdare pe dedesubt unde toate consumă încă pipi de dinozaur. Nici BMW Seria 740 Le nu face excepție. Auzi tu acolo, motor electric cu baterie pentru 30 de kilometri și un motor pe benzină de doi litri turbo. Cât de complicat au ajuns să gândească la Munchen. Cum să iei o mașină de serie, să îi pui niște baterii și un motor electric cu mufă de încărcare și să ceri pentru asta 150.000 de euro? Dacă aș vrea ceva eco dar premium sigur nu aș da banii pe un 740 Le decât dacă aș fi moștenitorul BMW. Însă chiar și așa m-aș simți penibil că nu am fost în stare să le dau o lecție americanilor. Sunt furios de fiecare dată când văd cum o companie care mi-a vândut ultimele patru mașini se încăpățânează să inoveze în ritmul Apple. Sau mai rău…

Uite doar cât de complicată este o mașină cu motor pe benzină sau motorină față de o mașină electrică. Gândește-te numai câte lichide și tubulaturi sunt pentru carburant, ulei, antigel și alte zemuri ce curg sub presiune printr-o mașină și apoi imaginează-ți doar o baterie și un motor electric, fără cutie de viteze, fără radiator, fără eșapament, fără turbină, fără zgomot, fără fum. Suntem în 2017 iar BMW cere 150.000 de euro pentru o mașină care are toate piesele de la un Seria 7 obișnuit, plus bateria și motorul electric de la i8. E o plăcere să mergi cu un 740 Le dar trebuie să fii complet ignorant să nu îți pese că este o mașină depășită de istorie din momentul în care a ieșit din fabrică.

Sper că nu ți-am stricat cheful să urmărești testul nostru. Am fost ceva mai temperați.

Nu uita să lași un comentariu și să ne susții cu un share. Îți suntem recunoscători de fiecare dată.