Ca de obicei vin cu episodul dedicat descompunerilor contabile ale unor produse sau, mai nou, ale unor activități extracurriculare ori personaje fictive. Ne îndreptăm atenția astăzi către creatorii din spatele poveștilor ce te fac să visezi cu ochii deschiși. Sper că te-ai prins că vorbim despre scriitori.

Și cum calculul legat de prețul de producție al unei ființe umane l-am făcut într-un episod anterior, întoarcem un pic foaia și calculăm cam cât căștigă un autor al antichităților alea pe care le numim cărți și cândva erau la mare căutare. Dacă ți se pare că am fost dur, gândește-te că, noi, românii, cheltuim anual doar trei euro pe cărți, în timp ce pe țigări cheltuim în medie 60 de euro. Și ca să întăresc ideea îți mai spun că în anul 2012 cea mai vândută carte scrisă de principele Radu s-a vândut în 22.000 de exemplare, în timp ce bestseller-ul din același an în Franța s-a dat în 1,75 de milioane de exmplare. Ori fi ei de trei ori mai mulți decât noi, dar calculul tot nu ne este favorabil.

În partea a doua am pus lentila pe licorile bahice. Un capitol la care stăm mai bine decât la consumul de cărți. Pe lângă asta, unii experți spun că îl facem și bine, nu doar că îl consumăm. De la bobul de strugure și până la paharul tău de vin, întregul proces necesită atenție și ustensile dintre cele mai complexe. Asta dacă vrem să obținem o băutură bună după care să nu ne doară capul a doua zi.

Și dacă tot am abordat acest subiect, îți spun de pe acum să faci cale întoarsă când cineva îți oferă un vin de proastă calitate, dar și când vezi pe etichetă un preț mai mic de 16-17 lei. Nu de alta, dar băutura respectivă nu are nimic în comun cu un vin bun, deci nu te bucuri pe deplin de licorea zeilor.

În fine. Am adunat, am calculat și îți prezint concluziile în materialul de mai jos.

Abonează-te la Cavaleria.ro pe Youtube

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *