Considerat unul dintre cele mai grele trasee din lume, circuitul Dakar se află în 2018 la cea de-a patruzecea ediție. Primul start al competiţiei sinonime cu performanţa în condiţii aprige a fost dat în anul 1978, la ideea sportivului francez Thierry Sabine. El plecase prin Sahara cu motocicleta, dar a reușit să facă o boacănă și s-a pierdut în deșert. Când a avut norocul să revină la civilizaţie şi să fie salvat, amatorul de adrenalină a zis că n-ar fi rău să o pună de un raliu printre nisipuri. Așa a luat naștere competiţia Paris-Dakar.

Numele concursului este dat de orașul ce a găzduit prima linie de finish a competiției, Dakar, capitala Senegalului. De atunci și până în 2008 toate au mers strună, doar punctul de plecare ce s-a mai schimbat. Un an mai târziu, întreaga competiție s-a mutat în America de Sud, pentru că Africa era năvălită de atacuri teroriste. Iar în 2018, raliul a aliniat la start 337 de vehicule ce au avut misiunea să străbată aproape 9.000 de km prin macadam. 

Dacă ți-am deschis apetitul pentru adrenalină și pentru senzații extreme, iată mai jos un clip în care vorbesc pe larg despre cea mai grea cursă din câte există: Dakar.    

Abonează-te la Cavaleria.ro pe Youtube

You Might Also Like

One comment

  1. 1

    Urmăresc Dakar-ul de mic, de prin anii 90. Nu am avut un pilot favorit anume, mai mult am avut mașini favorite. Îmi aduc aminte și acum de Renault Schessler. Acum țin cu Toyota ca brand și cu Leob ca șofer. Vreau victorii de la ambii. Dintre celelalte categorii, camioanele mi se par spectaculoase încă de pe vremea lui Chagin. Pentru mine Dakar-ul reprezintă cursa aia de început de an când încă ești în vacanță și poți sta toată ziua să urmărești.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *